Dirigenten

Jan van Dam

Sinds 5 oktober 2017 is Jan van Dam dirigent van ons orkest. Al vroeg speelde hij als jongen mee met de fanfare te Sneek. Inmiddels is hij 38 en is al jaren uitvoerend musicus op euphonium bij de regimentsfanfare Garde Grenadiers en Jagers. Een orkest dat regelmatig optreedt bij allerlei officiële gelegenheden. Dit orkest is onderdeel van de Johan Willem Friso Kapel.

Jan heeft in Friesland de nodige ervaring op gedaan bij diverse orkesten en het geven van jeugdprojecten op basisscholen. Graag wil hij Het Gooi een nieuwe impuls geven en meewerken aan leuke concerten en het integreren van de jeugd. Natuurlijk wil hij voor alle leden een inspirerende dirigent zijn en het muzikale niveau verbeteren.

Kim Schimmel

Kim Schimmel is de dirigent van zowel de blazersband als van G-Force!.

Kim is een uitermate enthousiaste en een jonge dirigent. Ze heeft trompet en schoolmuziek gestudeerd en werkt al jaren op de muziekschool en verschillende scholen.

Kim is afkomstig uit een grote familie met allemaal leden die de blaasmuziek een warm hart toedragen. De familie Schimmel zou op een familiereünie een eigen orkest kunnen vormen.