Muziekvereniging Het Gooi

Muziekvereniging Het Gooi is ontstaan in het voorjaar van 2013 door het samengaan van de twee Bussumse Muziekverenigingen Crescendo en St. Jozef. Samen hebben ze een rijke historie in het Bussumse culturele- en sociale leven.

Door dit samengaan is een orkest ontstaan van ruim 60 leden waar ook jonge muzikanten zich thuis voelen en zich muzikaal kunnen ontplooien.

Het is belangrijk dat de leden van dit grote harmonieorkest zich enthousiast aan hun muzikale hobby kunnen wijden. Sfeer en gezelligheid maar zeker ook muzikale vooruitgang zijn daarbij doelstellingen. Muziekkeuze, samenspel en niveau moeten hiertoe bijdragen.

Door de samenwerking met De Gooische Muziekschool en diverse basisscholen is de mogelijkheid aanwezig om de opleiding van jongeren beter vorm te geven. Daarom is ons jeugdorkest een belangrijke schakel binnen deze doelstelling.

In een tijd waarin orkesten het moeilijk hebben biedt juist Muziekvereniging Het Gooi de mogelijkheid om muzikale kwaliteit en individuele ontwikkeling te combineren. Een orkest waar het prettig is om in te kunnen spelen.